Köpvillkor
Returrätt i 14 dagar
Ångrar du ditt köp har du alltid rätt att skicka tillbaka varan. Från mottagardatumet har du 14 dagar på dig att lämna in den hos ett ombud.
Fri frakt från 399 kr
Vi tar ut en fraktavgift på 45 kr. Klickar du hem varor för mer än 399 kr bjuder vi istället på hela fraktkostnaden som sker till brevlåda eller ombud.
Returavgift 39 kr
Vi tar ut en returavgift på 39 kr oavsett ordervärde.
Handla på Jenilin.se
Jenilin är ett Göteborgsbaserat företag som säljer produkter inom hem- och inredning på nätet. Försäljningen sker endast via hemsida med paketleverans inom Sverige.
Vi säljer produkter till privatpersoner som har fyllt 18 år. Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktförbättringar. Hos Jenilin hittar du både egentillverkade produkter och produkter från andra varumärken och samarbetspartners. Mer om dessa hittar du på respektive egen sida.
Beställning
Du genomför din beställning på vår hemsida www.jenilin.se. En genomförd beställning är bindande och innebär att du godkänner våra köpevillkor. Vi förbehåller oss rätten att korrigera din order om leverans inte kan ske, exempelvis om varan skulle vara slut.
Vid genomförd beställning kommer en automatiserad orderbekräftelse på köpet att skickas. Detta är en bekräftelse på att vi tagit emot din beställning samt ditt kvitto. Dubbelkolla alltid i skräpkorgen om du inte fått någon.
Priser
Alla våra priser anges i SEK och inkluderar moms. Fraktkostnad på 49 kr tillkommer om beloppet understiger 499 kr. Jenilin erbjuder ingen prisgaranti. Beloppet som står är det som gäller.
Skulle en prisuppgift visa sig vara helt felaktig har vi rätt enligt lag 1:32 förklaringsmisstag att annullera ordern.
Produktbilder och information
Våra produktbilder och informationen som står på hemsidan kan inte garantera varans utseende. Vi reserverar oss därför mot eventuella färgskillnader som kan uppstå.
Betalning
Betalning sker via www.jenilin.se och sköts av en tredje part. Vi förbehåller oss därmed rätten att tillåta vår tredje part att överlåta, överföra och pantsätta alla tjänster, ansvars skyldigheter och andra krav som är kopplade till betalning.
Hos oss kan du välja att betala med direkt kortbetalning, Klarna, Apple pay eller Google pay.
Leveranser
Våra leveranser sker via Postnords tjänst varubrev eller via Postnords hemleverans. Leveransen är spårbar via sms, postnords app eller mail. Leverans sker vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar.
Om försändelsen får plats i brevlådan skickas den till brevlådan i första hand, annars till närmsta tillgängliga ombud. Leveransen är fraktfri från 399 kr, vid lägre köpbelopp tillkommer en fraktkostnad på 45 kr.
Paket som levereras till ombud ska hämtas ut inom 7 dagar om inte annat anges av transportören. Paket som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss och du som kund debiteras en returfrakt på 39 kr för ej uthämtat paket.
Vid händelser såsom krig, naturkatastrofer, myndighetsbeslut eller uteblivna leveranser från underleverantörer samt likvärdiga händelser utanför Jenilin’s kontroll hänvisar vi till force majeure. Detta innebär att Jenilin tillåts att häva fullgörandet av sina avtals plikter eller införa en tillfällig fördröjning.
Retur
Enligt distansavtalslagen har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan utan att ange skäl. För att returen ska vara giltig ska varan vara oanvänd och i ett oförändrat skick.
Retur av varor ska skickas tillbaka med Postnord. Lägg tillbaka varan i kartongen den levererades i, sätt på retursedel och lämna in hos närmaste ombud. Ansvaret för returen återgår till Jenilin när den lämnats in hos transportören. Detta ska kunna styrkas med ett retur- eller inlämningskvitto.
Vid retur tar vi alltid ut en returavgift på 39 kronor. Pengarna ges tillbaka på samma sätt som du betalade. Kostnaden för retur dras från summan som ska återbetalas.
Återbetalning sker när returen kommit tillbaka och blivit godkänd. Frakt- och betalningsavgifter betalas inte tillbaka vid retur.
Reklamation
Reklamation av en vara som skadats i transporten ska göras så fort detta upptäcks av kund.
Vid övriga reklamationsärenden som inte avser transportskador krävs styrkande av ursprungliga fabrikationsfel som uppstått vid tillverkning, och därmed skiljer sig från andra likadant tillverkade produkter. Vi erbjuder ingen garanti utan hänvisar till reklamationsrätten som gäller i tre år. Fel som upptäcks de första sex månaderna anses vara ursprungliga, och enligt konsumentskyddet är det därmed Jenilin’s uppgift att påvisa att felet inte var ursprungligt.
För att reklamera en vara ska du kontakta vår kundtjänst på nätet. Bifoga bild på felet och ordernummer. Reklamationer sker enligt de instruktioner som ges av oss.