FAQ

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på din fråga är du alltid välkomna att kontakta oss, du hittar vår kontaktinformation här

Leverans

Hur lång leveranstid är det?
Upp till fem arbetsdagar från beställningstillfället. 

Vilka leveransalternativ finns?
I dagsläget erbjuder vi endast leverans med PostNord till brevlåda eller postombud. Inom snar framtid planerar vi att även erbjuda hemleverans. 

Kan jag ändra leveransadress?
Märker du att du skrivit fel adress bör du skicka ett mail om detta så snart som möjligt till info@jenilin.se med rubriken “adressändring”. Har du tur så har vi inte hunnit skicka iväg ditt paket än. Inkludera ditt fullständiga namn och ordernummer. 

Hur länge är paketet kvar hos ombudet?
Enligt Postnords nya regler har ombuden kvar paketen i 7 dagar. Åker paketet i retur tar vi ut en returavgift på 39 kr. 

Varför levererar ni inte utanför Sverige? 
I dagsläget har vi valt att bara koncentrera oss på Sverige, då leveranser över landsgränser innebär ytterligare dokumentation som vi idag inte har hunnit sätta oss in i. Framöver hoppas vi kunna leverera till våra grannländer (men inte längre än så). 


Retur & reklamation

Hur gör jag en retur?
Skulle varan inte motsvara dina förväntningar har du alltid rätt att skicka tillbaka varan till oss. Kontakta oss på info@jenilin.com så skickar vi omgående ut en returkod till dig som du tar med till Postnords ombud, där du får hjälp att skriva ut en retursedel som sätts på paketet och skickas därifrån till oss.

Observera att varan ska vara i oförändrat skick när vi får tillbaka den för att returen ska gälla.

Vad kostar det att returnera?
Vi tar ut en returavgift på 39kr på alla returer, oavsett ordervärde. 

Hur lång är ångerrätten?
14 dagar från och med att ni mottagit paketet. 

Hur gör jag en reklamation?
Skulle varan blivit skadad under transporten vill vi veta detta så snabbt som möjligt. Ta en bild på produkten och skicka till oss på info@jenilin.com så återkommer vi med mer instruktioner samt ser till att du får en hel produkt.

Skulle ett fabrikationsfel uppstå kontaktar ni oss på samma mail. Ämnesrad bör vara “reklamation” och mailet bör innehålla bild samt ordernummer.